Skip to content

Hoe werkt ebook marketing?

Wil je bezoekers converteren naar leads? Dan is ebook marketing een bewezen krachtige strategie. Logisch ook: bezoekers zijn vaak op zoek naar specifieke informatie. Kun jij deze informatie bieden in de vorm van een ebook? Dan zal een deel van je publiek bereid zijn contactgegevens achter te laten in ruil voor  de informatie die je biedt.

Binnen contentmarketing is het werken met ebooks zeer populair. Juist in een uitgebreide uitgave kun je tonen welke expertise je in huis hebt. Je verdient zo écht de aandacht van je doelgroep. Waar posts en (helaas vaak ook ) blogs vluchtig zijn, daar krijgt een ebook meer aandacht.

Het geheim van een goed ebook

Bij ebook marketing zijn twee elementen nog belangrijker dan de inhoud die je te bieden hebt. Dat is:

  • Het aanvraagproces. Dit leidt immers tot jouw doel: het werven van leads.
  • De propositie van het ebook. Wat gaat jouw informatie bieden dat je op concurrerende websites niet vindt?

Bij het aanvraagproces is het zaak een goede balans te vinden. Je wilt voldoende contactgegevens verzamelen om leads op te kunnen volgen. Maar ook niet zoveel informatie vragen dat het bezoekers afschrikt.

Waarschijnlijk wil je vaker dan eenmalig informatie delen met je lead. Daarom is het belangrijk ook met de AVG GDPR wetgeving rekening te houden. Zonder mensen af te schrikken.

ebook marketingDe vorm van het ebook

De meeste ebooks zijn traditioneel vormgegeven. Alsof het gaat om een echt boek, digitaal aangeboden als pdf. Dat is eigenlijk vreemd.

Binnen een pdf kun je niet meten hoe vaak het ebook gelezen wordt en welke informatie de meeste aandacht krijgt. Ook zijn de mogelijkheden voor interactie beperkt. Je kunt wellicht een linkje opnemen. Maar bijvoorbeeld rekentools of video aanbieden is onmogelijk.

Ook niet onbelangrijk: de meeste pdf’s zijn slecht leesbaar op telefoons.

Met eZiner° bieden we een alternatief. Je ebook komt responsive beschikbaar. En zo kun bezoekers op ieder device optimaal bedienen.

Minstens zo prettig is dat je de beschikking krijgt over waardevolle gebruikersdata. Opent een lead je ebook weer over een maand? Dan blijft dit niet onopgemerkt. En kun je zorgen voor een passende oplossing.

Starten met ebook marketing

Wil je een snelle start maken met ebook marketing? Het eZiner° team helpt je graag. We kunnen je ebook snel vertalen naar een eZine. Maar onze redacteuren en designers helpen naar wens ook om je complete funnel te realiseren. Van aanvraagformulier tot analytics dashboard.

Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.

william

Vragen of een afspraak maken?

Neem contact op met William Burghout en ontdek wat een digitaal magazine voor jou kan betekenen.

Meest bezochte pagina's

Recente berichten

onderzoek

Wat boeit je lezers nu echt? Tijd voor onderzoek

Als je begint bij het schrijven van een online magazine, dan ga je al snel uit van de informatie die je wilt delen. Leuk natuurlijk....
working, website, layout

De kracht van e-book marketing

Creëer waardevolle leads Het aanbieden van een gratis e-book is een beproefde methode om waardevolle leads te genereren. Veel websitebezoekers zijn geïnteresseerd in een gratis...
designer, macbook

Meer nieuwsbriefabonnees? Zet een e-book in!

Hoe verleid je een prospect om zijn e-mailadres achter te laten? Het is steeds lastiger geworden om e-mailadressen te verzamelen voor je database om een...
portfolio-ljp

Wil je zelf een eZine maken of het werk uitbesteden? Wij staan voor je klaar!