Online magazine maken

Verrassend en betaalbaar

Online magazine maken

Verrassend en betaalbaar

Online magazine maken: 5 praktische tips

Wil je een online magazine maken? Dat is een goede keuze. Online magazines geven de kans je boodschap op originele manier te presenteren. Waar je met SEO, SEA en campagnes interesse kunt wekken, daar helpen magazines de aandacht van bezoekers écht vast te houden en te verdiepen. 

Het maken van een online magazine is niet moeilijk. Met de juiste voorbereiding kan iedere organisatie – groot en klein – het eenvoudig realiseren. Vanuit eZiner° bieden we je 5 praktische tips om een verrassend magazine uit te geven.

Hoe eZiner° werkt

Eenvoudig. Betaalbaar. Geen gedoe.

Nieuwsbrieven

Jouw teksten

Je levert de teksten en foto's digitaal bij eZiner° aan. 

Ons Design

Ons design

Onze designers ontwerpen het digitale magazine voor jou. 

Jaarverslagen

Hoogwaardig resultaat

Verras klanten en relaties met jouw verhaal. 

De inhoud telt

Wil je zelf een magazine maken? Kijk dan eens naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt

Er zijn een aantal magazines die al verschillende jaren groei laten zien. In een markt die onder druk staat door grote concurrentie en een dalende bereidheid van consumenten om voor content te betalen.

Als deze tijdschriften betalende bezoekers kunnen overtuigen, welke lessen hebben ze dan voor jouw online magazine?

Wat opvalt is hoe scherp de formule van winnende tijdschriften is. Ze hebben een heldere doelgroep voor ogen. En selecteren content die past bij de wensen van deze doelgroep, maar ook verrassend blijft.

Juist dit punt is een valkuil voor veel online magazines. Probeer van je uitgave geen verzameling van verhalen te maken die jezelf wilt delen. Maar ga uit van je lezer. Wat interesseert hem of haar?

Hoe sluiten deze interesses aan bij de boodschap die je te vertellen hebt? Zo bereik je meer lezers die ook bereid zijn langer te lezen in je magazine.

Tijd, tijd, tijd

Een online magazine maken is tijdrovend. Het schrijven van teksten vraagt de nodige inspanning. Foto’s selecteren of maken vraagt planning en tijd. En ervoor zorgen dat beeld, tekst en interactie een optimale plek in je magazine krijgen kost ook de nodige uurtjes.

De hoeveelheid van het werk wordt nogal eens onderschat. En daardoor liggen in veel bureaulades half afgeronde magazines.

Of loopt het beoogde aantal publicaties van bijvoorbeeld 4 edities per jaar terug tot de helft.

Als je weet dat tijdgebrek een risico voor je project vormt, bedenk dan op tijd welke taken je kunt uitbesteden.

Doe waar je zelf goed en bent en plezier in hebt. En zoek voor de overige taken een betaalbaar alternatief. Vraag bijvoorbeeld vrijblijvend advies bij de specialisten van eZiner°.

Foto's en video's? Beeldbepalend

Sprekende foto’s en video’s kunnen een groot verschil maken. Ook bij een zakelijke boodschap: een aantrekkelijke vormgeving nodigt mensen uit je online magazine te openen en later nog eens terug te lezen.

Daarom is het van belang gebruik te maken van goede eigen fotografie of zorgvuldig gekozen stockfoto’s. Onderbelichte of vage beelden geven je boodschap een ongewenste uitstraling. Geef foto’s en video’s daarom net zoveel aandacht als  het schrijven van teksten.  

Foto's en video's? Beeldbepalend

Sprekende foto’s en video’s kunnen een groot verschil maken. Ook bij een zakelijke boodschap: een aantrekkelijke vormgeving nodigt mensen uit je online magazine te openen en later nog eens terug te lezen.

Daarom is het van belang gebruik te maken van goede eigen fotografie of zorgvuldig gekozen stockfoto’s. Onderbelichte of vage beelden geven je boodschap een ongewenste uitstraling. Geef foto’s en video’s daarom net zoveel aandacht als  het schrijven van teksten.  

Online magazine gemaakt? Tijd voor verspreiding

Is het magazine klaar? Dan is het tijd voor de verspreiding. Meest voor de hand liggend is gebruik maken van je bestaande e-mailbestand. Maar er zijn alternatieven.

Online magazines laten zich ook uitstekend verspreiden via social media. Veel mensen denken dan aan Facebook, maar werk je in de zakelijke makrt? Dan is LinkedIn een plek waar je zeer gericht bereik kunt inkopen.

Een boodschap als “vraag het gratis online magazine aan” bewijst vaak zijn waarde op LinkedIn. Of noem je uiting whitepaper, report of minigids: het helpt je nieuwe klantgroepen te bereiken.

Ook zijn er veel mogelijkheden voor marketing automation.

Vraagt een bezoeker op je site een magazine aan? Dan is het eenvoudig om na een week een bericht te sturen met de vraag: vond je het interessant? En kan mijn bedrijf iets voor je betekenen?  Of stuur aan de hand van klikgedrag binnen het magazine een e-mail op maat.

Klaar om te ontdekken?

Met deze vijf tips kan iedere organisatie een krachtig online magazine maken. Wil je daar hulp bij?  Bij eZiner° helpen we je graag. Met betaalbare basisoplossingen. Maar ook volledige ontzorging rond de redactie van je magazine. Ontdek onze prijzen of vraag het gratis proefmagazine aan.

eZiner° werkt naadloos in combinatie met

Vragen?

Neem gerust contact met ons op.

Contactformulier