Online magazine

Blijf je publiek verrassen

Online magazine: eenvoudig, betaalbaar en effectief

De strijd om de online consument neemt ieder jaar verder toe. Organisaties investeren massaal in advertenties, social media, e-mailings en blogs om bezoekers te bereiken. Maar wat gebeurt er als een bezoeker interesse toont?

Blijft er tussen alle boodschappen ruimte voor verdieping en een verrassende kijk op een onderwerp? Een online magazine is juist hiervoor uitermate geschikt. En met de komst van eZiner° is het bovendien een eenvoudige en betaalbare oplossing.

eZiner° in 4 stappen

Stap1

Verzamel je content

Maak teksten, foto’s en video.

Stap2

Wij maken je eZine

 In de vorm zoals jij het wilt.

Stap3

Tijd voor verspreiding!

Werf nieuwe leads of verras je relaties.

Stap4

Volg je resultaten op de voet in het dashboard

Kracht van online magazines

De impact van magazines blijft groot. Dat zit in de combinatie van een krachtige formule die aansluit bij de interesse van lezers. Betaalbaarheid is wel vaak een probleem.

De productie van onder andere relatiemagazines is prijzig. De combinatie van redactie, design, print en verspreiding zet de realisatie van papieren uitgaven onder druk.

Steeds meer organisaties stappen over van papier naar e-mail. Maar e-mailings zijn vooral geschikt voor korte, staccato boodschappen. Ruimte voor verrassing, inspiratie en verdieping is er nauwelijks.

Dat maakt online magazines zo interessant. Ze zijn eenvoudig leesbaar. Op ieder moment van de dag, op elke plek. Eenvoudig te bekijken op telefoon, tablet of desktop.

Daarbij bieden ze de mogelijkheid om verhalen te presenteren. Context te bieden rond een onderwerp. En te verrassen met design elementen die in print onmogelijk zijn. Zoals animatie, pop-ups en video.

Van idee naar online magazine

Iedere organisatie heeft een verhaal te vertellen. Over de kwaliteit van dienstverlening. De breedte van het assortiment. Of de ervaringen van gebruikers.

Het verhaal vormt de basis voor uw online magazine. Maak zelf de teksten en foto’s en lever deze bij eZiner° aan. Of ga in gesprek met het eZiner° redactieteam. Ze helpen je een krachtig magazine te ontwikkelen.

Bij een online magazine draait het niet alleen om de verhalen. Er zijn ook doelstellingen die behaald moeten worden. Ook op dit terrein helpt eZiner° je verder.

Dashboards tonen bezoekersaantallen en engagement. Naar wens kunnen uservideo’s worden gemaakt. En met behulp van optimalisatietesten kan de effectiviteit van een magazine worden verbeterd. Dat is extra waardevol bij online magazines met shopinspiratie of catalogi.

Bij de creatie van een magazine doorlopen we de volgende stappen:

  • 1 Intake
    Opstellen uitgangspunten en doelstelling
  • 2 Contentcreatie
    Door jezelf of door eZiner°
  • 3 Realisatie van het magazine
    Design en techniek
  • 4 Verspreiding van het magazine
    E-mail, socials, advertising etc.
  • 5 Monitoring & evaluatie

Boeien door te variëren

Een goed online magazine weet je te boeien. Dat kan door inhoudelijk sterke content te maken. Maar zeker ook door afwisseling en interactie aan een magazine toe te voegen. De mogelijkheden daarvoor zijn ruim bij eZiner°. Enkele voorbeelden:

Wie naar de populariteit van YouTube kijkt, kent de kracht van video in communicatie. Binnen eZiner° kun je het op twee manieren inzetten. Enerzijds is het mogelijk je online magazines echt tot leven te brengen met videobeelden als achtergrond voor teksten. Anderzijds kun je natuurlijk ook een interview of korte documentaire vol in de spotlights zetten, inclusief geluid. Test zelf wat het beste bij je doelgroep past.

Bij eZiner° is de stap naar interactie klein. Het toevoegen van een formulier is eenvoudig. Hetzelfde geldt voor quizen, rekentools en personlijkheidstesten. Het eZiner° team heeft ruime ervaring met het toevoegen van interactie aan website en magazines. Leg je wensen bij ons neer, en we toetsen direct of je idee haalbaar is.

Popups worden niet door iedere bezoeker gewaardeerd, maar ze kunnen je respons wel een krachtige impuls geven. Bij eZiner° kun je rekenen op een arsenaal slimme popups. Ze vertonen zich als iemand een specifieke pagina bereikt, een bepaalde tijd in het magazine leest of juist dreigt weg te gaan. In al deze gevallen kun je kiezen een relevante boodschap te tonen. Of te vragen om de mening van de bezoeker.

Animaties, timelines, tab- en accordionstructuren, foto-overzichten: de mogelijkheden met eZiner° zijn enorm. Onze designers helpen je de meest effectieve middelen te kiezen voor ieder online magazine. 

ieteke

Ieteke - Contentmarketing

Wil je zelf een eZine maken of het werk uitbesteden? Wij staan voor je klaar!

Veel gestelde vragen

Vragen?

Neem gerust contact met ons op.

Contactformulier