Skip to content

Meer nieuwsbriefabonnees? Zet een e-book in!

Hoe verleid je een prospect om zijn e-mailadres achter te laten? Het is steeds lastiger geworden om e-mailadressen te verzamelen voor je database om een nieuwsbrief aan te richten. Alleen “meld je aan” is niet genoeg meer om je websitebezoeker in beweging te krijgen. Door de verscherpte privacywetgeving en alle content die online wordt aangeboden, zijn websitebezoekers kritisch geworden en huiverig om hun e-mailadres in te vullen. Je zult er daarom iets waardevols tegenover moeten stellen, zoals een e-book.

E-book als lead generator

E-book marketing is een slimme manier voor marketeers om leads te genereren. Niet zomaar leads, maar waardevolle leads, omdat alleen websitebezoekers die geïnteresseerd zijn in jouw content hun e-mailadres achterlaten. In een e-book kun je jouw vakkennis laten zien. Je kunt immers de diepte in met de informatie die je kwijt wilt aan de lezer. Beantwoord de vragen van lezers en onderbouw de oplossingen die je biedt uitvoerig.

Waar voldoet een goed e-book aan?

Een e-book kan je business dus een boost geven. Mits je het goed doet! Zorg voor een kwalitatief e-book. Doe je dat niet? Dan kan een e-book juist afbreuk doen aan je branding en zullen de potentiële klanten die hun e-mailadres achter hebben gelaten teleurgesteld zijn.

  1. Diepgang

Een goed e-book gaat de diepte in. Vermijd oppervlakkige teksten en loze kreten, want daar zit niemand op te wachten!

  1. Eigen content

Een goed e-book is een authentiek e-book. Kopieer niets! Maak het 100% eigen. Het helpt je de koploper te worden in je vak die je graag wilt zijn.

  1. Unieke content

Zorg er ook voor dat de content van jouw e-book uniek is. Het is niet simpelweg een samenvoeging van je website en folder. Die kennen we onderhand wel! Zorg voor unieke content waar de websitebezoeker graag zijn e-mailadres voor invult.

  1. Converterend onderwerp

Verdiep je in de lezer: aan wie richt je je e-book? Wat is de interesse van de lezer? Waar heeft de lezer behoefte aan? Het helpt je bij het bepalen van een onderwerp dat converteert.

  1. Klantgericht

Een goed e-book is gericht op de lezer. E-book marketing werkt alleen als je de klant centraal stelt. Een e-book is niet bedoeld om alleen indruk te maken op je concurrent!

E-book schrijven: zelf doen of uitbesteden?

E-book marketing werkt, maar goede content is essentieel. Zorg dus voor een goede copywriter. Afhankelijk van de capaciteiten en kwaliteiten intern, kun je ervoor kiezen zelf een e-book te schrijven of het uit te besteden.

william

Vragen of een afspraak maken?

Neem contact op met William Burghout en ontdek wat een digitaal magazine voor jou kan betekenen.

Meest bezochte pagina's

Recente berichten

onderzoek

Wat boeit je lezers nu echt? Tijd voor onderzoek

Als je begint bij het schrijven van een online magazine, dan ga je al snel uit van de informatie die je wilt delen. Leuk natuurlijk....
working, website, layout

De kracht van e-book marketing

Creëer waardevolle leads Het aanbieden van een gratis e-book is een beproefde methode om waardevolle leads te genereren. Veel websitebezoekers zijn geïnteresseerd in een gratis...
designer, macbook

Meer nieuwsbriefabonnees? Zet een e-book in!

Hoe verleid je een prospect om zijn e-mailadres achter te laten? Het is steeds lastiger geworden om e-mailadressen te verzamelen voor je database om een...
portfolio-ljp

Wil je zelf een eZine maken of het werk uitbesteden? Wij staan voor je klaar!