Hoe verleid je een prospect om zijn e-mailadres achter te laten? Het is steeds lastiger geworden om e-mailadressen te verzamelen voor je database om een nieuwsbrief aan te richten. Alleen “meld je aan” is niet genoeg meer om je websitebezoeker in beweging te krijgen. Door de verscherpte privacywetgeving en alle content die online wordt aangeboden, zijn websitebezoekers kritisch geworden en huiverig om hun e-mailadres in te vullen. Je zult er daarom iets waardevols tegenover moeten stellen, zoals een e-book.
E-book als lead generator
E-book marketing is een slimme manier voor marketeers om leads te genereren. Niet zomaar leads, maar waardevolle leads, omdat alleen websitebezoekers die geïnteresseerd zijn in jouw content hun e-mailadres achterlaten. In een e-book kun je jouw vakkennis laten zien. Je kunt immers de diepte in met de informatie die je kwijt wilt aan de lezer. Beantwoord de vragen van lezers en onderbouw de oplossingen die je biedt uitvoerig.
Waar voldoet een goed e-book aan?
Een e-book kan je business dus een boost geven. Mits je het goed doet! Zorg voor een kwalitatief e-book. Doe je dat niet? Dan kan een e-book juist afbreuk doen aan je branding en zullen de potentiële klanten die hun e-mailadres achter hebben gelaten teleurgesteld zijn.
-
Diepgang
Een goed e-book gaat de diepte in. Vermijd oppervlakkige teksten en loze kreten, want daar zit niemand op te wachten!
-
Eigen content
Een goed e-book is een authentiek e-book. Kopieer niets! Maak het 100% eigen. Het helpt je de koploper te worden in je vak die je graag wilt zijn.
-
Unieke content
Zorg er ook voor dat de content van jouw e-book uniek is. Het is niet simpelweg een samenvoeging van je website en folder. Die kennen we onderhand wel! Zorg voor unieke content waar de websitebezoeker graag zijn e-mailadres voor invult.
-
Converterend onderwerp
Verdiep je in de lezer: aan wie richt je je e-book? Wat is de interesse van de lezer? Waar heeft de lezer behoefte aan? Het helpt je bij het bepalen van een onderwerp dat converteert.
-
Klantgericht
Een goed e-book is gericht op de lezer. E-book marketing werkt alleen als je de klant centraal stelt. Een e-book is niet bedoeld om alleen indruk te maken op je concurrent!
E-book schrijven: zelf doen of uitbesteden?
E-book marketing werkt, maar goede content is essentieel. Zorg dus voor een goede copywriter. Afhankelijk van de capaciteiten en kwaliteiten intern, kun je ervoor kiezen zelf een e-book te schrijven of het uit te besteden.
Vragen of een afspraak maken?
Meest bezochte pagina's
Recente berichten
Wat boeit je lezers nu echt? Tijd voor onderzoek
- 1
- 2
- 3
- 4
- Volgende »