Bij eZiner° zijn we fan van online campagnes. We zijn dan ook altijd op zoek naar best practises uit de markt. We kwamen een leuke casestudie tegen die draait om de vraag: waar doe je goed aan? Start je een campagne op het web, of zet je je geld specifiek in op Facebook? Het team van ShortStack schreef er een leerzame analyse over.
Wellicht kent je ShortStack nog niet. Het is een online tool waarmee je eenvoudig campagnes kunt opzetten. Variërend van fotowedstrijden tot couponacties. ShortStack startte ooit als pure Facebook specialist. Inmiddels bieden ze een compleet marketingplatform aan. Geschikt voor verschillende social media, maar ook als aanvulling op je website.
Tijd voor de case
Goed, genoeg reclame gemaakt. Laten we eens kijken naar de case die we met je willen delen. Op het Shortstack-platform draaien heel veel campagnes. En door 27.000 (!) van deze campagnes te vergelijken kun je belangrijke inzichten verzamelen.
Wat is er gemeten?
Bij de data-analyse is primair gekeken naar engagement. Is deze beter bij Facebook-only campagnes? Of bij acties die op verschillende platformen lopen. ShortStack laat het je zien.
Belangrijk inzicht is het verschil in CTRs (click trough rates). Wanneer alle acties worden vergeleken blijkt dat je via Facebook beter naar externe sites kunt verwijzen, dan dat je een campagne volledig binnen Facebook vormgeeft. Verwijs je naar “buiten”? Dan kan dit je CTR laten stijgen. Dit principe geldt extra voor bedrijven met een grote fanbase.
De verschillen zijn groot. Gemiddeld krijgt een brede webcampagne ruim 80% meer views dan een Facebook-only actie. Een spectaculair verschil.
3 best practices en een tip
Shortstack deelt meer lessen. We zetten ze – vrij vertaald – even op een rij:
- Denk breed, en kies voor ieder campagnekanaal elementen die passen bij het kanaal
- Maak landingpages om je nieuwe projecten een volwaardig podium te bieden
- Zie Facebook als een deeltje van een groter geheel
Het zijn best practices die nauw aansluiten bij onze visie op eZiner°. Bij ons gaat het er niet om hoe je een online magazine maakt. Of een white paper of ebook vormgeeft. Het gaat om de rol van je online uitgave binnen je contentmarketing programma.
Meer weten over de casestudie? Dan is het tijd voor de tip: lees het complete rapport van ShortStack. Gratis, en je hoeft geen e-mailadres achter te laten.
Vragen of een afspraak maken?
Meest bezochte pagina's
Recente berichten
Wat boeit je lezers nu echt? Tijd voor onderzoek
- 1
- 2
- 3
- 4
- Volgende »