Bij eZiner° doen we er alles aan om je een voorsprong op je concurrenten te geven. Daarom maken wij ebooks en whitepapers die je wél kunt lezen op telefoons. Die interactiever zijn dan pdf’s. En die je inzicht geven in het leesgedrag van bezoekers. Mooi allemaal, maar er zijn meer terreinen waarop je de markt kunt veroveren. Onze MKB Online Benchmark laat je zien waar de kansen liggen.
Bij dit project hebben we samengewerkt met Webtexttool. Deze Arnhemse zoekmachinespecialist wilde net als wij weten hoe mkb’ers inspelen op online kansen in de markt.
Daarom hebben we samen een onderzoek opgesteld. Met vragen over online kanalen, marketing, doelstellingen en verbeterpunten. Ruim 300 mkb’ers hebben de vragenlijst voor ons ingevuld. Met verrassende uitkomsten.
Wellicht ben je het onderzoek al in de media tegengekomen. Ook hier nog een snel overzicht van opmerkelijke punten.
Binnen het mkb …
- ziet 44% van de ondernemers de eigen website primair als visitekaartje
- besteedt minder dan helft van de bedrijven langer dan een uur per week aan vindbaarheid
- kan slechts 15% van de bedrijven meer dan de helft van de omzet aan online zakendoen toeschrijven
- gelden Facebook en LinkedIn als meest effectieve social media
- adverteert 1 op de 3 bedrijven bij zoekmachines
- geldt het verbeteren van de online vindbaarheid als belangrijkste ambitie
- heeft slechts 4% van de bedrijven een online magazine
Rode draad in het onderzoek is dat mkb’ers een grote verscheidenheid aan online middelen ter beschikking hebben. Maar dat de tijd ontbreekt om er echt een verschil mee te maken. Lees het onderzoek maar eens bij webtexttool en oordeel zelf.
Ons advies aan jou
Wil je echt onderscheidend zijn ten opzicht van collega-mkb’ers? Kies dan een middel waarmee je klanten verrast. Zoek – bijvoorbeeld door de mkb benchmark in te vullen – een werkterrein waarop je jezelf wilt onderscheiden. Wij vinden het leuk als je daarna kiest voor de inzet van eZiner°. Maar we hopen vooral dat je de weg naar online groei kunt inslaan. Succes!
Vragen of een afspraak maken?
Meest bezochte pagina's
Recente berichten
Wat boeit je lezers nu echt? Tijd voor onderzoek
- 1
- 2
- 3
- 4
- Volgende »