De kracht van e-book marketing

Creëer waardevolle leads

Het aanbieden van een gratis e-book is een beproefde methode om waardevolle leads te genereren. Veel websitebezoekers zijn geïnteresseerd in een gratis e-book en laten daar graag hun e-mailadres voor achter.

Werven, interesseren en binden

Ook voor je SEO is het aanbieden van een gratis e-book aantrekkelijk. Je genereert nieuwe traffic, met een grote kans op conversie. Je nieuwe websitebezoekers zijn immers geïnteresseerd in je e-book en zullen zich relatief snel aan je binden door hun e-mailadres achter te laten in ruil voor het e-book. De leads die je genereert met een e-book zijn daarom van hoge kwaliteit, omdat deze websitebezoeker jouw organisatie, product of werkwijze écht beter wil leren kennen.

E-book voor branding en positionering

Een e-book is het marketingmiddel bij uitstek om kennis te delen, om te laten zien wat je in huis hebt en jezelf als specialist in de markt te zetten. Een goed e-book draagt daarom positief bij aan de branding en positionering van jouw bedrijf en/of product, mits je het goed aanpakt!

Waar moet een e-book aan voldoen?

Een goed e-book is meer dan simpelweg de inhoud van je website opgesomd in een paar bladzijden. Zorg voor een waardevol product, waar de lezer écht iets aan heeft. De teleurstelling is anders groot en dat is nou precies wat je niet wilt. Een goed, kwalitatief e-book schrijven is een vak apart. Bedenk daarom goed of je intern de juiste capaciteit en kwaliteit in huis hebt om een e-book te schrijven. Besteed het anders uit aan een gespecialiseerde copywriter. Vijf tips waar een goed e-book aan moet voldoen.

1. Eigen content

Zorg dat de kennis die je deelt echt is en uit jouw ‘eigen keuken’ komt. Een goed e-book is een authentiek e-book.

2. Focus op klantbehoefte

Deel relevante informatie en voorkom dat het e-book het paradepaardje van de baas wordt. Op welke informatie zit jouw klant te wachten? Daar moet je e-book over gaan.

3. Een overzichtelijke structuur

Maak het aantrekkelijk voor de lezer om jouw e-book van A tot Z te lezen, met een goede opbouw en overzichtelijke weergave.

4. Een rond verhaal

Schrijf je e-book met een plan en begin niet zomaar in het wilde weg te schrijven. Een goed e-book heeft een kop en een staart.

5. Een krachtige titel

Een goede titel is kort, krachtig en uitnodigend. Let wel op dat je de belofte die je in de titel doet ook daadwerkelijk waarmaakt met de inhoud van je e-book.

E-book marketing iets voor jou?

Overweeg je ook om een e-book te schrijven? Wij helpen je graag op weg. Samen brainstormen we over de inhoud en maken een plan van aanpak hoe een e-book kan bijdragen aan jouw marketingstrategie.

william

Vragen of een afspraak maken?

Neem contact op met William Burghout en ontdek wat een digitaal magazine voor jou kan betekenen.

Meest bezochte pagina's

Recente berichten

onderzoek

Wat boeit je lezers nu echt? Tijd voor onderzoek

Als je begint bij het schrijven van een online magazine, dan ga je al snel uit van de informatie die je wilt delen. Leuk natuurlijk....
working, website, layout

De kracht van e-book marketing

Creëer waardevolle leads Het aanbieden van een gratis e-book is een beproefde methode om waardevolle leads te genereren. Veel websitebezoekers zijn geïnteresseerd in een gratis...
designer, macbook

Meer nieuwsbriefabonnees? Zet een e-book in!

Hoe verleid je een prospect om zijn e-mailadres achter te laten? Het is steeds lastiger geworden om e-mailadressen te verzamelen voor je database om een...
portfolio-ljp

Wil je zelf een eZine maken of het werk uitbesteden? Wij staan voor je klaar!